søndag 7. juni 2009

Erfaringer fra Russ 2009

Jeg har nå fått Kim Vegard Pedersen, russepresidenten for Strømsbu og Aust-Agder 09, til å skrive litt om sin russetid og dele sine erfaringer med dere som russ. Han har mye på hjerte så det vil komme ut tre bloggposter hvor han forteller om sin russetid. Her kommer første del!

- Hvilke russetreff var du på:
Jeg var en tur i Kristiansand natt til 1.mai og deltok på Russetreffet for Agder-fylkene der. Det var et koselig opplegg, der de hadde klart å få rigget til scene på Odderøya med Spritney Bears, Kezera, og Surferosa. Virkelig bra stemning der til å være våres to små fylker i Vesle Norge, Vest og Aust-Agder. Masse biler var linet opp, og alle skulle vise seg frem og spille anlegget sitt. Selve idyllen der var vel sirklene og gruppene med grilling, sang og drikking som gjorde alt toppers. Og tok du deg en rundtur på stedet for å se og prate, fikk du fort nye venner og interesser.
Jeg var også i det berømte og episke russetreffet i Stavanger, nemlig Kongeparken. For å si det sånn, Går du glipp av det i Russetiden, går du glipp av et høydepunkt i livet Det var helt magisk og sinnsykt. Følelsen, og stemningen i Kongeparken kan ikke beskrives, der det var null stress og drikke ifra kl 12:00 til langt på natt 04:00. Oppleve Kongeparken var noe av det sykeste i Russetiden. Alt ifra grilling ved bilen, sosialisering med andre russ, kebab sent på natten, til de sykeste bussringene, russebussene, festingen, ARTISTENE OG KONSERTENE.
Det fantastiske med Kongeparken 09 var at de hadde klart og booke 34 Artister ifra Toppen av Verden. Her snakker vi Benny Bennassi, Alex Gaudino, Yves Larock, til Karpe Diem, Paperboys, Postgirobygget, Big Bang, Turboneger, Marit Larsen, BHUSTA RHYMES,og mange mange flere. Å dra på Russetreff og oppleve disse artistene med alkohol i blodet. Det er 100% ren glede.
Bussringene tok helt av, der det var flere hundre Russ samlet rundt 4-5 Busser som linet seg opp i en ring med Anlegg og lys, og spilte så heftig at hjertet ditt begynte å følge beaten, og selvfølgelig alle russe hormonene som er ute og flyr og utforsker. Man blir for "Litt" bedre kjent med nye folk.
Kongeparken 2010 er noe dere VIRKELIG må få billett til, og bare starte nedtellingen. Les mer om Landstreffet i Stavanger her: Kongeparken http://www.landstreffet.no/

- Hvordan blei russetiden i forhold til dine forventinger:
Russetiden ble mye bedre enn forventet for min del. Masse kroer, nye mennesker og venner, bedre kjent med gamle, delta på møter og lære om Russetiden og dens tradisjoner, og ikke bare fokus på fylla og fest. Selv om det absolutt ble mye av det. Russeknuter, grilling, bussringene, Russetreffene. Når man er Russ, og ser en ukjent Russ, er det som man kjenner personen litt ifra før. Det er noe med Russebuksen som forandrer oss, å sette fingeren på hva, har nok alle en forskjellig definasjon av.
Om jeg hadde kunne vært Russ et år til ? Da hadde jeg garantert dratt på Landstreffet i Kongeparken.. Det sykeste hittil i livet mitt.

- Hvor kjøpte du russeklær, hva kjøpte du, fikk du bruk for alt:
Styret mitt gjorde en avtale med Russeservice, så det ble hovedsaklig de jeg kjøpte ifra. Men jeg må innrømme å si at jeg kjøpte et par sko ifra Russedress. Jeg kjøpte vel varer for godt over 4000kr, men det var jo noe rabatter i bildet.
Var vel, Grunnpakken, 2 Strykesett, 2 par sko, 3 Long sleeves, 2 gensere, Småting pakken, Solbriller, 1 t-skjorte, osv. Jeg husker faktisk ikke alt. Jeg fikk bruk for alt, hovedsaklig fordi jeg er keen på variasjoner, og en ekstra genser med på et Russetreff er alltids lurt, og bytte sko i Russetiden kan også være smart med tanke på at tøysko fort blir ekle og klamme om det regner o.l Heller kjøp for mye enn for lite.


Hilsen Kim Vegard Pedersen, Russepresident Strømsbu og Aust-Agder 2009



Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar