Viser innlegg med etiketten ulykke. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten ulykke. Vis alle innlegg

torsdag 13. mai 2010

Åtte russ skadd i kollisjon i natt!



Åtte russ ble lettere skadd da russebilen kjørte av riksvei 4.

Ulykken skjedde ved Varingskollen i Nittedal nord for Oslo. Minibussen fraktet åtte russ da den kjørte av veien og stoppet i en stolpe.

To kvinner ble sittende fastklemt i russebilen, og måtte ha hjelp av brannvesenet for å komme løs. De ble senere fraktet til Ullevål universitetssykehus. Sykehuset opplyser nå at kvinnene slapp fra ulykken med lettere skader.

- Det var totalt åtte personer i bilen da den kjørte av veien, sier operasjonsleder Arild Ruud i Romerike politidistrikt til Romerikes Blad.

Fire russ ble kjørt til Ahus, mens de to siste ble fraktet til Aker sykehus. Ingen er alvorlig skadd.

Politiet fikk melding om ulykken 05.07.

– Årsaken til ulykken er foreløpig uviss, sier innsatsleder Jan Runar Olberg i Romerike politidistrikt.

– Mye tyder på at alle i bilen brukte bilbelte. Det kan ha gjort at dette ikke ble så alvorlig som det kunne ha blitt, sier Olberg.

Blogglisten

tirsdag 4. mai 2010

Russ falt ut av russebuss i Sandvika i natt!



En 19 år gammel kvinne ligger i kunstig koma med alvorlige hodeskader etter at hun falt ut av en russebuss i Sandvika i natt.

Kvinnen falt ut av bakdøren mens russebussen var i fart. Hun ble sendt til Ullevål sykehus med alvorlige hodeskader, og ligger nå i kunstig koma.

Russepresidenten på Stabekk vgs, Nicholas Evans, var på bussen da ulykken skjedde.

- Hun sto og danset, lente seg mot døren og falt ut. Det er bare veldig trist, sier Evans til VG Nett.

Klokken ti tirsdag hadde russen en samlingsstund på skolen, for å gi informasjon til alle som kjenner 19-åringen.

- Det er ikke mye å gjøre, men vi må i hvert fall bry oss, sier Evans.

- Halvparten av de som var på bussen ble med på sykehuset, mens resten dro hjem i sorg. Jeg har ligget og grått i hele natt, sier russepresidenten.

Nå sitter han igjen med en vond følelse om at det hele kunne vært unngått.

- Hvert år skjer det ett eller annet med noen under russefeiringen. Og det er jo ting som kunne vært unngått om vi hadde vært litt mer forsiktige, mener Evans.

Politiet i Asker og Bærum bekrefter overfor VG Nett at jenta falt ut av bakdøren på bussen, men vil foreløpig ikke si noe om foranledningen.

- Opplysningene vi har fått tyder på at døren var igjen før hun falt ut, men det må etterforskningen avdekke ytterligere før vi kan konkludere, sier politifullmektig Kathrine Eilertsen ved Asker og Bærum politidistrikt.

Hun opplyser at Oslo universitetssykehus har lagt jenta i respirator, men vurderer å vekke henne opp i løpet av dagen.

Ifølge politiet hadde bussen lav fart da 19-åringen falt ut. Ulykken skjedde på en rett strekning i Hamangtunnelen i Sandvika.

- Nå vil vi ta avhør av vitner og involverte, samt en teknisk kontroll av bussen, sier Eilertsen.

Blogglisten